Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
Odd. dla dzieci (Trawiasta)
(1)
Czytelnia (Trawiasta)
(6)
Wyp. 26 (Błękitna)
(2)
Wyp. 25 (Walcownicza)
(2)
Wyp. 59 (Korkowa)
(2)
Wyp. 87 (Trawiasta)
(4)
Wyp. 121 (Żegańska)
(1)
Autor
Bierdajew Mikołaj (1874-1948)
(1)
Bomert, Zbigniew
(1)
Chmielewski Jacek (1965- )
(1)
Freud Sigmund (1856-1939)
(1)
Galewicz Włodzimierz (1952- )
(1)
Halemba Agnieszka
(1)
Humphrey Caroline (1943- )
(1)
Kempnerówna S
(1)
Kierkegaard Soren (1813-1855)
(1)
Kuryś, Agnieszka
(1)
Lichacz, Piotr
(1)
Machiavelli Niccolo (1469-1527)
(1)
Machiavelli Niccolò (1469-1527)
(1)
Nanke Czesław
(1)
Nanke Czesław (1883-1950)
(1)
Paluch, Michał
(1)
Plato (427-347 a.C.)
(1)
Platon
(1)
Prokopski Jacek Aleksander
(1)
Szubert-Olszewska Alicja
(1)
Szubert-Olszewska Alicja (1939- )
(1)
Toeplitz Karol (1936- )
(1)
Tomasz z Akwinu (święty ; 1225-1274)
(1)
Urbańska-Bożek Maria
(1)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(1)
Witwicki, Władysław (1878-1948)
(1)
Zaniewicki W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1201-1300
(1)
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Państwo
(3)
Filozofia chrześcijańska
(2)
Polityka
(2)
Sztuka
(2)
Caritas (cnota)
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Cnoty kardynalne
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Etyka chrześcijańska 2DBN
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia grecka
(1)
Filozofia religii
(1)
Filozofia średniowieczna
(1)
Koty
(1)
Psy
(1)
Psychoanaliza
(1)
Religia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Teologia dogmatyczna
(1)
Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274)
(1)
Tomasz z Akwinu (święty ; 1225-1274)
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: dzieło
De caritate
(1)
Temat: czas
1201-
(1)
1201-1300
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Traktat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp do psychoanalizy / Zygmunt Freud ; przełożyli S. Kempnerówna i W. Zaniewicki. - [Wydanie poprawione i uzupełnione]. - Kęty : Wydawnictwo Marek Derewiecki, 2010. - 303, [1] strona ; 24 cm.
(Biblioteka Europejska)
Tytuł oryginału: Vorlesungen zur Einführung in die Psychoanalyse, 1935.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Antropologii)
Tytuł oryginału: The Unmaking of Soviet life : everyday economies after socialism.
„Koniec radzieckiego życia. Ekonomie życia codziennego po socjalizmie” jest zbiorem najważniejszych tekstów brytyjskiej antropolog społecznej Caroline Humphrey, dotyczących przemian zachodzących na terenach byłego Związku Radzieckiego oraz Mongolii. Autorka jest wykładowcą Uniwersytetu w Cambridge, członkiem King’s College i jednym z niewielu zachodnich naukowców, którzy prowadzili badania terenowe zarówno podczas istnienia Związku Radzieckiego jak i po jego rozpadzie. źródło: okładka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska)
Książka jest komentarzem fragmentu Księgi rodzaju Starego Testamentu, w którym stary Patriarcha Abraham zostaje postawiony w obliczu nakazu Boga do uśmiercenia swojego syna Izaaka. Duńczyk zarysowuje tu w sposób niebanalny, a jednocześnie przejmujący, tak zwaną sytuację konfliktową, doniosły problem etyczny, wskazując jednocześnie na różne sposoby jej rozstrzygania, jako że od czasu zamordowania Abla w izraelskiej społeczności obowiązywała norma nie zabijaj, a teraz ten sam Normodawca żąda dokonania zabójstwa, który to czyn ma się okazać ofiarą, a nakaz ma być próbą wiary. Na temat wyżej zarysowany napisano dziesiątki książek i setki artykułów, ponadto powstała cała galeria malarstwa pędzla najbardziej znanych europejskich malarzy, żeby wspomnieć choćby Rembrandta czy Caravaggio, a w XX wieku na przykład M. Chagalla. W egzystencjalnej interpretacji Kierkegaarda Patriarcha nie ma prawa konsultować swojej decyzji z nikim, ani z rodziną, gdyż ma to być próba, jednostkowej wiary, wyłącznie jego wiary, a także ze wspólnotą, której jest członkiem, ponieważ, z jej, etycznego punktu widzenia, jest to zamierzone morderstwo. Jednocześnie Kierkegaard wskazuje na błędność redukowania sfery religijnej do moralnej, wskazując alternatywnie: albo wiara, albo moralność. W tym właśnie dziele pojawia się po raz pierwszy w zachodnim piśmiennictwie fenomen humanistyki, który kładąc nacisk na Jednostkę, jednocześnie akcentuje jej subiektywność, absolutyzuje jej niepowtarzalność podmiotową, kładąc jednocześnie podwaliny pod współczesny egzystencjalizm i to zarówno religijny, jak i laicki. Takie pojęcia jak: egzystencjalna decyzja, zegzystencjalizowana postawa, egzystencja autentyczna i banalna, zegzystencjalizowana postawa lekarza, filozofia egzystencjalna, teologia egzystencjalna, egzystencjalna resubiektywizacja itd. sięgają swoimi korzeniami właśnie do książki Bojaźń i drżenie. Reasumując: w sytuacjach konfliktowych mamy do czynienia z koniecznością alternatywnego rozstrzygania (albo/albo) dylematu moralnego (ewentualnie religijnego), a kompromis zostaje automatyczne wykluczony, ponieważ, jak w przypadku Patriarchy, nie można było Izaaka zachować przy życiu i jednocześnie pozbawić życia; za każdą opcją przemawiają jakieś racje i przeciwko niej, czyli uogólniając: racje w humanistyce (np. w etyce czy religii) są podzielone! Wywołuje to stan egzystencjalnego, subiektywnego napięcia i brak możliwości znalezienia jednoznacznych racji przemawiających za opcją jednej z możliwości. Żadne wzorce w tej kwestii nie mogą być pomocne, ponieważ sytuacje są niepowtarzalne. Brak przekonujących racji i dowodów przemawiających na rzecz jednej z możliwości musi więc wywołać stan braku pewności przy podejmowaniu decyzji, a więc niepewność, uświadomienie sobie wynikającego stąd ryzyka osądu (wszystko jedno z czyjej strony, nawet osoby, która sama musi dokonać wyboru) i w konsekwencji musi wywołać stan bojaźni i drżenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.04 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.04 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Galeria mojego psa / Alicja Szubert-Olszewska. - Wydanie pierwsze. - Kęty : Wydawnictwo Marek Derewiecki, 2009. - 133, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Autorka przedstawia dzieła sztuki poświęcone psom począwszy od starożytności, przez średniowiecze, renesans i barok do czasów współczesnych, pokazuje przykłady wyobrażeń psa z różnych kultur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.04 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.04 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska)
Tom ten to traktat etyczny, obejmujący kwestie 23-46 z „drugiej części drugiej części” (secunda secundae) "Summy teologii" Tomasza z Akwinu mówi o czymś, co jest normatywną podstawą różnorakich teorii moralnych, odwołujących się do chrześcijaństwa. Tą fundamentalną normą wszelkiej chrześcijańskiej etyki jest potwierdzane z całą mocą w Ewangeliach, lecz podawane także w Starym Testamencie przykazanie miłości bliźniego. Choć jednak sama formuła tego religijnego nakazu „kochaj bliźniego swego jak siebie samego”, dilige proximum tuum sicut te ipsum – jest od wieków ustalona, wypełniającą ją treść rozumiano na różne sposoby. (…) Miłość, o którą chodzi w omawianym przykazaniu, nie jest jakąś powszechną życzliwością lub sympatią, żywioną przez człowieka wobec innych ludzi i przysługującą mu z samej natury; jest to raczej moc czy też zdolność pochodząca bezpośrednio od Boga i podarowana ułomnemu człowiekowi, który sam nie mógłby jej z siebie wykrzesać, ale może rządzić tym darem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska)
Nierówność jest uzasadniona religijnie przez niepowtarzalny, indywidualny los osoby ludzkiej w wieczności. Nie oznacza to, rzecz jasna, że nie należy ludziom pomagać i sprawiać, by ich ziemski los stawał się coraz lepszy. Przeciwnie, niesienie pomocy i czynienie ludzkiego losu bardziej znośnym jest wypełnieniem nakazu miłości. Nie oznacza to jednak wcale, że należy buntować się przeciwko pierwotnym podstawom Boskiego porządku świata, niszczyć je i przeciwstawiać Boskiemu sensowi życia swój ograniczony i samowolny sens. Nierówność jest podstawą każdego porządku i ładu kosmicznego, stanowi uzasadnienie samego istnienia osoby ludzkiej i źródło wszelkiego twórczego ruchu w świecie. Każde narodziny światła w ciemności oznaczają powstanie nierówności. Wszelki twórczy ruch prowadzi do powstania nierówności, wyniesienia, wydzielenia jakości z masy jakości pozbawionej. Samo Boskie rodzenie jest odwieczną nierównością. Z nierówności zrodził się także świat, kosmos. Z nierówności zrodził się również człowiek. Absolutna równość pozostawiłaby bycie w stanie nieobjawionym, w bezruchu, to znaczy w nicości. Żądanie absolutnej równości oznacza żądanie powrotu do wyjściowego, chaotycznego i ciemnego stanu, niwelacji i braku różnicy, oznacza żądanie nicości. Rewolucyjne żądanie powrotu do równości w nicości było spowodowane niechęcią do ponoszenia ofiar i cierpień, przez które prowadzi droga do życia na wyższym poziomie. Oznacza to najstraszniejszą reakcję, odrzucenie sensu całego twórczego procesu na skalę światową
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska / Antyk)
Tyt. oryg.: "Il Principe". Na podstawie wyd. 1: Lwów - Warszawa, 1920.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska)
Tytuł oryginału : "Il Principe". Wydanie poprawione i uzupełnione na podstawie wydania 1 Lwów-Warszawa 1920.
"W tej demonicznej sile atrakcyjności traktatu Machiavellego, nie słabnącej pomimo zmian w stosunkach politycznych i poglądach na sprawy państwowe, leży wyraźny dowód, że nie można go uważać wyłącznie za zbiór rad praktycznych, udzielanych Juliuszowi czy Wawrzyńcowi Medyceuszom. Przedstawia on nie tylko polityczne interesy jako obraz epoki, w której powstał, lecz także ma znaczenie ogólnoludzkie, niezależnie od ducha czasu. Machiavelli to nie tylko polityk Odrodzenia i historyk, lecz zarazem historyk, który poruszając zagadnienia zarówno dzisiaj, jak w XVI wieku żywotne, sięgnąć potrafi do głębi natury ludzkiej i ponurym światłem oświetlił jedną jej stronę - egoizm, który spostrzegł we wszystkich postaciach historycznych, jako stałą ich właściwość. Liczyć się też z nią musi każda realna polityka. Chociaż więc Machiavelli interes państwa pojął jednostronnie, identyfikując go z interesem panującego, to jednak ma zasługę już z tej racji, że starał się rozwiązać problemy polityczne nie przez utopijne teorie, lecz w ramach tych warunków, których życie dostarcza, że przedstawił "rzeczywistą prawdę, a nie jej wyobrażenie". W tym leży trwała wartość jego traktatu". (Z przedmowy tłumacza) źródło opisu: Wydawnictwo Antyk, 2007 źródło okładki: http://www.derewiecki.pl/sklep/index.php?s=karta&id=125
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. 87 (Trawiasta)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej